Hari Pertama Percutian Ke BGWP!
Mar 18, 2010 | 1 comments
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Jumaat, 12 Mac 2010

Selesai mengerjakan solat Subuh, kami segera bersiap-siap untuk bertolak ke Pahang. Beg-beg pakaian dan tilam dimasukkan ke dalam kereta sehingga penutup but kereta tidak dapat menjalankan tugasnya.

Dalam kabus yang tebal dan langit yang masih gelap, sebuah kereta yang mempunyai seramai 5 orang penumpang mula bergerak perlahan-lahan meninggalkan halaman rumah yang belum disiapkan lagi (dalam proses).

Perjalanan dari Terengganu ke Pahang memakan masa selama beberapa jam. Dalam pada itu, sudah tiga kali Amirah tertidur sambil bermimpi.... Ada lah, mana boleh beritahu. Malu pulak nanti.

Lebih kurang jam 11.30 pagi, kami tiba di destinasi yang sudah lama ditunggu oleh Aisyah dan Atiqah selaku Puteri Kolam. Pantang nampak kolam, pasti dah terjerit-jerit nak mandi. Samalah macam Amirah dulu. Tapi tu dulu, bukan sekarang. Hehe..Ummi dan Abi pulak terpaksa pekakkan telinga.

Amirah tak nak beritahu kat mana Amirah pergi untuk hari pertama percutian ni. Tapi kalau kawan-kawan nak tahu, sila perhatikan gambar-gambar kat bawah ni dan title post Amirah. Pandai-pandailah teka kat mana tu. Kepada sesiapa yang dah tahu tempat apa tu, shh.. Jangan beritahu siapa-siapa. Kehkehkeh..


"Adik, cepatlah naik atas tu.. Kakak takutlah." Hehe.. Maklumlah.. first time mandi kolam tahun ni.

"Ahh.. Cepat tutup mata! Nanti air tu masuk dalam mata kita!!" Amirah.. Amirah.. Orang suruh tutup mata dia tutup telinga.

Siapa tersengih lebar tu? Gembira ke takut? Atau kedua-duanya sekali?

"Aduh.. Sempitnya. Kengsotlah sikit Kak Aisyah. Mentang-mentanglah dia tu kakak Atiqah, bolehlah buat macam-macam kat adik dia ni?!" Tulah pasal.. Siapa suruh duduk 3 orang sekaligus dalam satu lubang pelampung tu?

Yuhuu.. Bestnya!

Alamak, kapal dah nak terbalik!

Berehat sebentar bersama Ummi.

"Yum, yum, yum, yum, yum. Delicioso.." Siapa yang pernah tengok cerita Dora The Explorer confirm tahu ayat ni.

"Kakak.. Cepat naik! Hari dah panas. Nanti kulit kita terbakar," Amirah terpaksa berulang-alik dari cabana ke kolam sebab Amirah cuma mandi dalam kolam semasa hari tak berapa panas.

"Peace, Ummi...!"

Abi dan Atiqah baru lepas keluar dari gelongsor atau Amirah biasa panggil 'terowong' sebab keadaan dalam gelongsor tu gelap sangat!

Woo..! Best teramat-amat!! Macam naik roller coaster.

Kawan-kawan ada nampak apa-apa tak kat belakang Amirah tu (gelongsor biru)?

Tiga dara pingitan. Opps.. Tiga ke dua tu? Jawapannya.. Tiga! Depan sekali Aisyah, yang tengah Atiqah dan guard belakang sekali tu Amirah. Atiqah tu tak nampak sebab badan dia kecil sangat. Haha..

"Cepat, cepat. Kejar Kak Aisyah."

"Abi main tak ajak pun kitorang.." Amirah membebel selepas tengok gambar ni kat kamera Ummi.

"Hello, Ummi. Nak main sekali tak?"

DBUSH..!!

Nasib baik tu ikan. Kalau naga bukan keluar air tapi keluar api!

Haha.. Sempat lagi berposing dengan patung tu. Tak apalah.. Lepas ni dah tak pergi sini. Entah bila pulak kan? Abi rancang nak ajak Along & Angah pergi sini selepas diorang balik Malaysia semula.

Buat kawan-kawan yang tak tahu BGWP tu apa, ia adalah Bukit Gambang Water Park! Hehe.. Terpaksa beritahu sebab Ummi kata tak best pula sekiranya orang lain tak tahu.


Labels:


NEW
OLD